Mimpi pelik tapi best


.

Entri seblom nih aku cerita pasal mimpi agak pelik dan menakutkan, tapi entri yang nih aku nak cerita pulak pasal mimpi yang agak pelik, tapi best..


Tak mau mukaddimah banyak2, nak teros cerita jer nih.

Semalam pulak, takdaklah mimpi cuak2 macam seblom nh, cuma plek sikit je. Yang ni memang aku rasa mainan tido bebetol. Saje nak cerita kat sini. Masa mimpi tu aku ada kat atas pentas, macam pentas teater orang putih zaman dulu2 yang ada banyak langsir merah kembang2 tu. Pentas tu terang sanagt sebab dicat macam warna emas. Yang lawaknya, macam mana entah aku pakai baju ala2 sultan, serba kuning, siap tengkolok lagi, pahtu keris selit kat pinggang.. Apehal pulak nih kan.. 


Entah aku dengan tercengangnya kat atas pentas tu, tetiba nama aku kene sebut, soh ambik anugerah apa entah, dari mantan perdana menteri mesia, Pak Lah kita tu. Apehal la pulak dia tetiba masuk mimpi aku nih. Nak tergelak pun ada hahaha~~ Masa aku hambek hadiah dari tangan dia tu, muka dia plek semacam, menjeling-jeling macam marahkan sesuatu. Haa yang penting beliau tak lempang aku atas pentas tu. Lepas hambek hadiah tu, aku disuruh pegi kat tepi pentas, ada kerusi hempuk ala2 kerusi Konsotium Bas Ekspress untuk penerima2 anugerah, siap boleh trunkan lagi kalau nak baring. Yang lagi bertambah terkejutnya aku, kat tempat duduk tu dah tersedia terduduk kawan2 aku dari Igop tuh. Semua pakai cam sultan ala2 aku tuh. Memang tergelakla aku.. Apahal kau buat kat sini?? Hehehe~~


Pahtu tetiba masuk mimpi lain pulak. Mimpi nih pun plek gak, tapi tak cuak pun. Aku dengan sorang pempuan baya aku yang aku tak kenal pergi kat satu rumah, bila imbas balik, seperasan aku, rumah tu macam rumah kayu. Aku pun selamba masuk rumah tu dengan tak bagi salamnya, tuannya pun tak jemput aku masuk pun. Aku dulik hapa, bukan aku kenal tuan dia pun.Tuan dia nih sepasang pasangan yang dah kawin, cakap guna bahasa Inggeris macam slang sepanyol. Muka pun tak macam Melayu, tapi warna kulit ala2 Melayu. Aku ingat depa nih orang Mexico kot.


Lagi bertambah pelik, apasal orang mexico boleh ada kat mesia nih, duduk kat rumah kayu pulak tuh. Tu tak plek sangat, cuma ada satu situasi, isteri pasangan nih melahirkan anak, memang on the spot, aku sampai betol2 lepas dia lahirkan anak tu. Aku pegi tengok anak dia, keck haram, macam saiz guinea pig dewasa. Berdarah lagi. Tetiba dia bagi aku pegang anak dia tu, melekat-lekat darah tu kat tangan aku, bau hanyir takleh nak kata. pahtu pempuan tu tros str8 berdri, macam tak penah sakit melahirkan, tanya kat aku, "what we are gonna do with this thing?" Dia cakap "this thing"? Ingat nih binatang ke hape?? Dia tak tau ke tu anak dia?? Aku lgi bertambah-tambah pelik. Pahtu suami dia pun datang kat aku tanya benda yang sama kat aku. Ingat aku nih bidan ke hapa? Aku nih anak jantan! Nak tunjuk bukti ka? Bangsat betul.


Las2 aku bagi baby kecik tu kat pempuan yang datang skali dengan aku tu, pahtu dia mandikan, pakaikan bedak, siap dodoikan dia. Pahtu dia terangkan kat pasangan mexico bengap tu cara nak jaga anak, dalam English jugakle sebab depa tak paham cakap melayu. Punya la bodoh sampai tak tau benda yang dia lahirkan tu anak dia. Memang aku nak terajang sepak2 je pasangan tu. Mak bapak depa tak penah jaga depa ka? Ke depa dibesarkan beruk yang tersesat kat area situ. Hahaha nasib bek mimpi. Aku rasa memang tak pernah wujud orang yang macam tu kat atas dunia nih, sedangkan binatang pun tau jaga anak, sayang anak. Las2 mimpi tu berakhir dengan sudut pandangan aku makin jauh dari depa, diikuti lagu background english klasik ala2 lagu the beatles tu.. Pahtu tetiba pulak muncul tulisan hapa entah depan mata aku nih, tulisan english. Ada sekali suara background cakap hapabenda kejadahnya. Haaa seolah2 aku macam tengok iklan kat tv pulak, sedangkan aku dapat pegang baby tu, sembang dengan pasangan bodoh tu.. Iklan kondom kot.. Plek tak plek kan??

Chiow~~

Your Reply